czwartek, 12 czerwca 2014

Owsianka - dla zdrowia i urody :)

Ostatnie gorące dnie skłoniły mnie do poszukiwania pomysłów na lekkie, a pożywne i zdrowe śniadanie.
Dość długo w mojej kuchni nie gościły płatki owsiane i właśnie o nich sobie przypomniałam.
Czy trzeba przekonywać do tego, że warto jeść owsiankę?
Jeśli tak, oto kilka ich zalet:
- mają właściwości odchudzające i odmładzające (nawilżają skórę od wewnątrz)
- są źródłem siły - sportowcy często je jedzą
- są bogatym źródłem białka

A teraz dwa pomysły na śniadanie, które ostatnio wróciło do naszego tzn mojego i mojej 3 - latki menu :)

Wersja pierwsza:
- płatki owsiane górskie zalewam gorącą przegotowaną wodą  (woda ma je lekko przykryć i stawiam na ogień) - dodaję odrobinę miodu, odrobinę masła i trzymam tylko do momentu zawrzenia wody
- dorzucam wedle uznania i tego, co akurat posiadam - maliny, starte lub pokrojone drobno jabłko, gruszkę, truskawki, jagody
- mieszam i gotowe
Smakuje naprawdę pysznie, Sara uwielbia.
Wersja druga:
- wieczorem zalewam płatki zimną przegotowaną wodą (woda ma je lekko przykryć) -  dodaję sok wyciśnięty z cytryny, odrobinę miodu, ziarna słonecznika, dyni, migdały, orzechy włoskie, może być żurawina, rodzynki - co kto lubi i ma - oczywiście proporcje też zależą od gustu i smaku, ale pamiętajmy, że to płatki mają być podstawą. To wszystko zostawiam na noc pod przykryciem.
- rano mieszam - dodaję jogurt naturalny, świeże owoce i gotowe

Takie zestawy to nie tylko sycące i zdrowe śniadanie, ale także źródło magnezu, żelaza i witamin. 
Te z grupy B - np B6 poprawia koncentrację i pamięć, B1 - przeciwdziała zmęczeniu i rozdrażnieniu.
Czy trzeba więcej?
Mam nadzieję, że zasmakuje i znajdzie się w Waszym menu :)



4 komentarze:

  1. Owszem smaczne ale nie dla kazdego ja musialam je odstawic bomoja grupa krwi byla temu przeciwna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, każdy musi wybierać to, co dla niego dobre.
      W tej kwestii zapraszam do mojego wpisu - Dieta tylko dla Ciebie
      http://www.ciekawskie.pl/2014/05/dieta-tylko-dla-ciebie.html
      oraz kolejny bardziej szczegółowy - http://www.ciekawskie.pl/2014/06/dieta-tylko-dla-ciebie-ciag-dalszy.html

      Usuń
  2. Płatki owsiane jadam tylko zwykle. Górskie są już przetworzone, błyskawiczne jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem błyskawicznych absolutnie nie polecam. Wszystko co błyskawiczne zostało poddane obróbce, która pozbawia wielu wartości odżywczych. Muszę poszukać więcej informacji o górskich i zwykłych - bo te, które znalazłam są bardzo ogólne. Generalnie polecam także płatki orkiszowe. Ja akurat kupuję w sklepie ze zdrową żywnością.

      Usuń