piątek, 7 marca 2014

Coś dobrego i zdrowego :)

Dla zabieganych, ale dbających o to, by to co jedzą było pożywne, zdrowe i smaczne.
Sałatka z kaszy jaglanej:
Kasza jaglana (warto ugotować sobie więcej i trzymać w lodówce, przed przygotowaniem można podgrzać lekko na odrobinie masła).
Kasza jaglana to dobre źródło energii, nie zawiera glutenu, dzięki czemu jest lekkostrawna. Zawiera krzemionkę, która ma leczniczy wpływ na stawy, poprawia wygląd skóry, paznokci i włosów. Ponadto ma właściwości antywirusowe.
Więcej chyba pisać na jej temat nie trzeba.
A przepis bardzo prosty:
-kasza jaglana (ugotowana na sypko, przed gotowaniem prażymy na suchej patelni, przelewamy wrzątkiem, który odlewamy i dopiero po zalaniu świeżym wrzątkiem gotujemy około 10 - 15 minut)
- pomidor
- avocado
- prażone pestki dyni i słonecznika
- w mojej akurat ser żółty
- odrobina soli i pieprzu.
- odrobina oleju winogronowego - jeśli całość dla kogoś zbyt sucha, lub trochę jogurtu natuaralnego (wg uznania)



1 komentarz:

  1. No proszę, a ja tak jakoś nie byłam do jaglanej przekonana, bo generalnie mam problem z glutenem, nie wiedziałam, że ta kasza jest bezglutenowa. Koniecznie muszę dołączyć do menu :)

    OdpowiedzUsuń